Administratie zelf opzetten of uitbesteden?
Voor zowel een particulier als een bedrijf is de financiële administratie vaak een doorn in het oog. Het bijhouden van inkomsten en uitgaven hoeft echter in de meeste gevallen niet zo ingewikkeld te zijn. Wat zijn de basisbeginselen van boekhouden? En wanneer kun je het beste zelf je financiële administratie bijhouden en wanneer kun je beter kiezen voor het uitbesteden daarvan aan een boekhouder of boekhoudkantoor?
Wat leer je in deze special over het opzetten van een eigen administratie?
In deze special wordt ingegaan op de basisbeginselen rondom boekhouden en de financiële administratie. De informatie is zowel geschikt voor particulieren als voor bedrijven. Wat moet je weten wanneer je zelf een eigen administratie wilt gaan opzetten, wat voor software kun je gebruiken en hoe pak je bijhouden van inkomsten en uitgaven eigenlijk aan? Wanneer kies je toch liever voor het laten bijhouden van je boekhouding door een externe partij?
Na het lezen van de special weet je als het goed is meer over de volgende onderwerpen:
- Wat is boekhouden nu eigenlijk en hoe hou je simpel je inkomsten en uitgaven bij?
- Wat zijn de beste tips voor boekhouden voor dummies?
- Wat voor handige tools kun je gebruiken om zelf een financiële administratie op te zetten?
- Welke software en boekhoudpakketten bestaan er voor je financiële administratie?
- En wanneer kies je voor uitbesteden van jouw eigen financiële administratie als particulier of bedrijf?